Kontakt oss

Kalmar AutoRTG

En ny grad av frihet

Brokraner på gummihjul (RTG-er) er det mest populære utstyrsvalget for stabling av containere i terminaler rundt om i verden, spesielt der hvor stabling i høyden og god manøvrerbarhet er viktige krav. Hvor langt dere går med automatiseringen vil være avhengig av bruksbehovene deres, og i Kalmar gi vi dere friheten til å velge den kombinasjonen som passer best for dere, fra helt manuell til delautomatisert eller fullautomatisert. Kalmars RTG-er er de mest effektive på markedet når det gjelder både ytelse og energiforbruk. Vi tilbyr tradisjonelle modeller, hybrider og elektriske utgaver, samt horisontal transportautomasjon med Kalmar AutoShuttle™.

Sikkerheten kommer først

RTG-er kombinerer høy stabletetthet med fremragende manøvrerbarhet, og de gjør dem perfekte for både mellomstore og større terminaler. Selv om RTG-er normalt mates av traktorer, er det også mulig å benytte Kalmar AutoShuttle til den horisontale transporten mellom kai og stabel. Ved å automatisere den horisontale transporten kan dere gjøre driften tryggere ved å eliminere behovet for at mennesker oppholder seg i håndteringslinjen under kranen.

 

Konvertering av eksisterende terminal

Selv om det er enklere å automatisere en terminal ved å bygge den opp fra bunnen av, er det fullt mulig å konvertere eksisterende – eller en utvidelse av eksisterende – terminaler til del- eller fullautomatiserte.

Les mer

 

Kalmars utstyrskontrollsystem TLS muliggjør automatisert posisjonering for RTG-er. Systemet guider heiseverket til sin neste posisjon mens føreren manuelt legger inn kommandoer i halvautomatmodus. Sikkerheten kan økes ytterligere med automatisk brokranstyring, sikring mot utilsiktet løfting av vogntog (hindrer at et lost chassis løftes utilsiktet), samt stabelprofilering (som eliminerer faren for at containerne dyttes av stabelen ved et uhell).

Alle RTG-modeller fra Kalmar har et bransjeledende vedlikeholdsintervall på 1000 timer for både kran og motor.

 

Patrick Brisbane, Australia

Automatisering er den viktigste konkurransefordelen for Patricks containerterminal ved havnen i Brisbane, Australia.

Les mer

HHLA, CTB, Tyskland

Den eldste og største containerterminalen i Hamburg beholder sin lederposisjon ved å doble kapasiteten uten å kreve mer plass.

Les mer

Europe Container Terminals (ECT)

European Container Terminals har 13 Kalmar reachstackers fire trucker for håndtering av tomme containere ved sin innlandsterminaler, alle dekket av en fem års vedlikeholdsavtale. Utstyret sørger for høy løftekapasitet og fremragende miljøytelse

Les mer