Kontakt oss

Kalmar bidrar til at Brisbane havn er en av verdens ledende automatiserte terminaler

Vi kom frem til at en kombinasjon av ASC-er og shuttlecarriers ikke bare ville være den beste investeringen økonomiske sett, men ville også gi oss høyest produktivitetsnivå i havnen. Mark Hulme, COO, DP World Australia

Løsningen Containerterminaler

Samarbeidet mellom DP World og Kalmar har gjort Brisbane havn til en av de høyest automatiserte anleggene i verden. Automatiseringen legger til rette for en økning i terminalens årlige kapasitet fra 600 000 til 900 000 TEU-er samt forbedre kundeservicen.

Et fundamentalt skifte

Oppgaven

Det konkurranseutsatte miljøet ved havnen i Brisbane ble ytterligere skjerpet ved etableringen av en tredje operatør i 2012. De to andre operatørene i havnen hadde allerede implementert automatiserte systemer og utstyr. DPW Brisbane innså at de måtte utnytte plassen i terminalen mer effektivt og samtidig opprettholde den høyeste sikkerhetsstandarden, oppfylle sikkerhetsreguleringer for maritim transport og levere ypperlig kundeservice.

Løsningen

Bemannede shuttlecarriers overfører containere fra havnekranen til bytteområde havneenden av en modul betjent av automatiserte stablekraner (ASC-er). Fjorten Kalmar shuttlecarriers opererer mellom skip-til-land-lossekranene og ASC-en for å overføre containere mellom skipene og land. Kalmars automatiserte håndtering av vogntog automatiserer driften på land.

Resultatet

DP World Brisbane har tatt i bruk den nyeste automatiseringsteknologien fra Kalmar og Navis for å sikre fullintegrert drift som gir optimal produktivitet og reduserer driftskostnadene. Prosjektet vil øke terminalens kapasitet fra 600 000 til 900 000 TEU-er og vil være en av verdens høyest automatiserte, klar til å møte bransjens skiftende behov – både i dag og i morgen.