Kontakt oss

Kalmar Ottawa 4x2

Gullstandarden innen flytting av trailere

Terminaltraktorene Kalmar Ottawa 4x2 og 6x4 er gullstandarden innen løsninger for flytting av trailere i lagerhus og distribusjonsanlegg, havner og togterminaler. De tilbyr fremragende holdbarhet, førerkomfort, enkel service og er utstyrt med nyeste generasjon motorer. Vår serie består av:

 

  • Ottawa 4×2 off-road terminaltraktor for oppstilling av standardtrailere

  • Ottawa 4×2 on-road (DOT/EPA) terminaltraktor for flytting over kortere avstander og andre transportoppgaver

  • Ottawa 6×4 on-road (DOT/EPA) terminaltraktor for større fleksibilitet i røffere og skrånende terreng

 

Bygget for tung last

Kalmars terminaltraktorer er bygget for ett formål: å oppfylle behovene ved flytting av tungt gods på trailere i havner og containerterminaler overalt i verden. Det krever en spesiell form for soliditet. Vår ledende serie er utstyrt med:

  • En kraft-/drivlinjekonstruksjon som matcher de tøffeste belastningene ved spesielle bruksområder i havner
  • Forsterket L-rammechassis som takler støtbelastning langt bedre enn standardkonstruksjoner
  • Styrket, kraftig mast konstruert for å tåle gjentatte støtbelastninger

Alternativt drivstoff.

Redusert utslipp uten at det går utover ytelsen er kjennetegnet til Cummins ISL G. Den er bygget av en av de mest kjente navnene innen motorer som går på alternativt drivstoff, Cummins Westport, og denne velprøvde motoren oppfyller utslippsstandardene 2010 CARB og EPA. Cummins ISL G kan fåes i alle Ottawa 4X2 Off Road og DOT/EPA-sertifiserte modeller.

Tilgjengelig som LNG- og CNG-modeller

  • Drevet av naturlig gass som brenner renere og koster mindre
  • Oppfyller utslippsstandardene EPA og CARB 2010
  • 230 hestekrefter/ 990 Nm dreiemoment
  • Høyeste forhold mellom kraft og vekt i in klasse

Ottawa SkyCab

Det nye "SkyCab"-alternativet for Ottawa terminaltraktorer byr på en innvendig høyde fra gulv til tak på 175 cm ved førersetet.

  • Forbedrer ergonomi og førerkomfort
  • Tilgjengelig takvindu forbedrer overblikket.
  • Øker produktiviteten ved containerhåndtering

MaxiMizer.™

Gjennom å forbedre kalibreringen av drivlinjen gir systemet MaxiMizer™ Powertrain på drivstoffbesparelser og driftseffektivitet som overgår standard drivlinjer. MaxiMizer™ er standard i alle Ottawa dieselmodeller.

Teknisk informasjon Kalmar Ottawa 4x2
Motor
Cummins
Utveksling
Allison
Drivelinje
4x2/6x4
Foraksel
Meritor
Bakaksel
Meritor
Svingkrans
Holland
Svingkrans løftekapasitet (tonn)
28
Teknisk informasjon Kalmar Ottawa 4x2
Motor
Cummins
Utveksling
Allison
Drivelinje
4x2/6x4
Foraksel
Meritor
Bakaksel
Meritor
Svingkrans
Holland
Svingkrans løftekapasitet (tonn)
28

Bruksområder

 

  • Distribusjonssentre
  • Logistikksentre
  • Lagerhus
  • Lett industrihåndtering
  • Containerhåndtering
  • Kombinert håndtering

Jempsons, UK

Det ledende fraktselskapet John Jempson & Son Ltd (Jempsons) hjelper kundene sine med å kontinuerlig styrke deres håndteringeffektivitet, gjennom sikre og effektive distribusjonsstraktorer som hever den pågående ytelsen.

Les mer

BMW logistikksenter, Tyskland

Å levere viktige bildeler til bestemmelsesstedene etter en fastlagt plan krever nøyaktig timing og perfekt koordinasjon. BMWs logistikksenter setter sin lit til Kalmar reachstackere og terminaltraktorer for at alt skal gå prikkfritt.

Les mer

Wallhamn, Sverige

Wallhamn havn – Sveriges største privateide havn – bruker fire spesialtilpassede Kalmar terminaltraktorer for å opprettholde sin posisjon som en suksessrik sentral for den svenske eksportindustrien.

Les mer