Kontakt oss

Kalmar TT616i

Kompromissløs kvalitet som styrker bunnlinjen

Med lift-on/lift-off-drift (LoLo), går effektivitet og økonomiske resultater hånd i hånd, så dere trenger redskap som kan takle jobben. Kalmar TT616i er bygget for de tunge oppgavene i havner og containerterminaler. Den er utstyrt med den nyeste CAN-Bus-teknologien for enklere drift og vedlikehold, overlegen oversikt fra den komfortable, brukervennlige førerhytten samt lettilgjengelige kontroller og service fra bakkenivå, og alt dette gjør TT616i til en av de mest praktiske og avanserte terminaltraktorene som er å få. Dessuten sørger dens robuste Ro-Ro-type chassis for at den også er en av de kraftigste.

Intelligent praktiskhet

Moderne containerterminaldrift krever ytelse, praktiske løsninger og pålitelighet – det er mye på en gang, men TT616i har alt sammen. Hjernen i denne intelligente maskinen er vårt CAN-Bus-grensesnitt, som integrerer motoren, giroverføringen og andre systemer for å muliggjøre overvåkning og feilsøking direkte fra førerhytten, med alle kritiske opplysninger lett tilgjengelige. Ypperlig overblikk i alle retninger, solid konstruksjon samt beskyttelsessystem ved velt sørger for at føreren kan føle seg trygg selv ved kjøring på de trangeste og travleste oppstillingsplassene. Den rommelige, komfortable førerhytten med luftfjæring sikrer behagelig kjøring uansett underlag, og den har brukervennlig oppbygging og førerstilling som gjør betjeningen både stressfri og sikrere. TT616i leverer også når det gjelder økonomi og oppetid for å hjelpe dere med å holde kostnadene lavere og produktiviteten høyere, med en EcoDrive-funksjon for bedre drivstofføkonomi og redusert dekkslitasje, stopp-start-betjening og enkel tilgang til servicepunkter for raskere kontroller og vedlikehold. Blant valgfrie funksjoner kan vi nevne automatisk plukk og dropp for å øke hastigheten i betjeningssyklusene og en Silent Drive-funksjon som reduserer støyen.

Ypperlig fra alle kanter

Ypperlig overblikk i alle retninger

  • Frontrute og sidemonterte speilholdere sikrer bred, klar oversikt i alle retninger
  • Ingen sikthemmende A-stolper
  • Vinduer som kan åpnes på begge sider og gjennomsiktig bakdør

Overlegen komfort, produktivitet og holdbarhet

  • Rommelig førerhytte med god ventilasjon
  • Ergonomisk oppbygging for komfortabel betjening
  • Lavt innvendig støynivå (75 dBA)
  • Servostyring for enkel manøvrering, fullt justerbar rattstamme (ekstrautstyr)
  • Kraftig chassis som tåler støtbelastning fra containere, pluss beskyttelse ved velt for ekstra sikkerhet

Raskere, enklere overvåkning og vedlikehold

  • Instrumentpanelet i førerhytten gir god oversikt over status- og diagnoseopplysninger
  • Elektrisk oppvipping av førerhytte for raskere adgang til vedlikeholdspunkter
  • Tilgang til rutinekontroller og -oppgaver fra bakkenivå
Teknisk informasjon Kalmar TT616i
Motor
Cummins
Utveksling
Allison
Drivelinje
4x2
Kraft
129-2200
Dreiemoment (Nm-rpm)
800-1400
Foraksel
SISU
Bakaksel
SISU
Teknisk informasjon Kalmar TT616i
Motor
Cummins
Utveksling
Allison
Drivelinje
4x2
Kraft
129-2200
Dreiemoment (Nm-rpm)
800-1400
Foraksel
SISU
Bakaksel
SISU

Bruksområder

 

  • Containerterminaler
  • Lett industrihåndtering

Skriv inn dine kontaktopplysninger nedenfor for å laste ned dokumentet

Navn er obligatorisk.
Navn er obligatorisk.
Kontroller e-postadressen.

Jempsons, UK

Det ledende fraktselskapet John Jempson & Son Ltd (Jempsons) hjelper kundene sine med å kontinuerlig styrke deres håndteringeffektivitet, gjennom sikre og effektive distribusjonsstraktorer som hever den pågående ytelsen.

Les mer

BMW logistikksenter, Tyskland

Å levere viktige bildeler til bestemmelsesstedene etter en fastlagt plan krever nøyaktig timing og perfekt koordinasjon. BMWs logistikksenter setter sin lit til Kalmar reachstackere og terminaltraktorer for at alt skal gå prikkfritt.

Les mer

Wallhamn, Sverige

Wallhamn havn – Sveriges største privateide havn – bruker fire spesialtilpassede Kalmar terminaltraktorer for å opprettholde sin posisjon som en suksessrik sentral for den svenske eksportindustrien.

Les mer