Kontakt oss

Fokus på bærekraft

Den nye portaltrucken har vist seg å gi et mye mer ergonomisk arbeidsmiljø for våre førere. Randy Verresen, Technical manager, MSC PSA European Terminal (MPET)

Løsningen Containerterminaler

Nye hybrid straddlecarriers setter standarden i bransjen
når det gjelder drivstofforbruk og utslipp.

Oppgaven

Havnen fokuserer på utvikling av bærekraften i driften og bestreber seg på å minimalisere kapitalbruken og driftskostnadene.

Løsningen

MSC PSA European Terminal (MPET) valgte den nye hybride portaltrucken fra Kalmar for å oppnå besparelser i drivstofforbruket, redusere CO2-utslippet og forbedre brukervennligheten og føreropplevelsen. Kalmars nye hybridteknologi og -innovasjon bygger opp under kravene til MPET.

Resultatet

"Kalmar har konstant fokus på innovasjon i deres straddlecarriers," sier Randy Verresen, Technical Manager ved MPET.

Etter en måneds drift har MPET oppnådd en reduksjon i drivstofforbruket på 37 prosent med den nye hybrid portaltrucken fra Kalmar sammenlignet med en konvensjonell dieselelektrisk maskin. Resultatet viser et gjennomsnittlig drivstofforbruk på 12,3 liter i timen. Dette reduserer utslippet av karbondioksid med 97 tonn i året sammenlignet med en tradisjonell maskin.

Den nye portaltrucken har også vist seg å gi et mye mer ergonomisk arbeidsmiljø for våre førere" sier Verresen videre.