Kontakt oss

"Jeg liker å se at mennesker utvikler seg hver dag."

Ken Loh

Executive Vice President APAC, Hong Kong

I 1987, mens jeg jobbet som selger for IBM, møtte jeg Managing Director i Kalmar Singapore. Han spurte om jeg var interessert i å begynne som salgsteknikker i Kalmar Singapore. I de første årene lærte jeg om alle aspekter av Kalmar, og om hvor viktig det er å kjenne produktene man selger for å kunne gi kundene tillit til din merkevare.

To år senere gikk jeg over til Kalmars forhandler i Hong Kong for å hjelpe til med å revitalisere virksomheten der. Min ambisjon var å distribuere Kalmarprodukter i Kina i fremtiden.

I stedet for å gå inn i Kina med en gang, brukte jeg min energi på Hong Kong, som på det tidspunktet var verdens største havn. I 2000 ble jeg forespurt av Kalmar i Sverige om jeg var interessert i å lede sammenslåingen av Kalmar Hong Kong og Kalmar Singapore. Dette var innledningen til det som skulle bli Kalmar Asian Operations, hvor jeg nå er Executive Vice President.

Å drive en virksomhet av et så stort geografisk omfang krever at man tenker stort, evner å fokusere og være pådriver, ha en klar visjon og misjon, lojale medarbeidere som engasjerer seg i innovasjon, læring og service av høy kvalitet. Kalmar-måten innebærer samarbeid mellom interessenter, aksjonærer og kunder som vet at de kan stole på vår støtte gjennom gode og dårlige tider.

I min ungdom spilte jeg fotball, eller soccer som vi kaller det, og ble nesten tatt ut til Singapores ungdomslandslag, og jeg liker å forklare min lederstil med dette akronymet: SOCCER.

S – Sincerity (oppriktighet - være oppriktig og ærlig i alle aspekter av forretningsvirksomhet)
O – Open approach (åpenhet - alltid være transparent, åpenhjertig og rett frem)
C – Curiosity (nysgjerrighet - alltid se, lære og bli bedre)
C – Creativity (kreativitet - tenke utenfor boksen for å finne løsninger og ideer)
E – Energizing (inspirasjon - bringe energi og entusiasme til arbeidsplassen og når man jobber med kunder, partnere og kolleger)
R – Respectful (respektfull - være mot andre slik du ønsker at andre skal være mot deg og respektere andre meninger enn dine egne)

Det jeg liker aller best med jobben min er å se mine medarbeidere vokse hver eneste dag, støtte og coache dem slik at de kan bli så gode de bare kan. For meg betyr suksess at folk er villige til å følge meg fordi de respekterer meg og forstår fordelene og pragmatismen som Kalmar-måten fører med seg.

Tilbake til medarbeider-attester