
En viktig del av deres logistikk, DCG180-330 stortruck
Ingen kjeder er sterkere enn det svakeste leddet, heter det Og når det gjelder håndtering av store og tunge gjenstander av en stortruck, så stemmer det veldig godt.
Vekten av tusenvis av tonn som løftes av en stortruck hver dag er en stor påkjenning på både mekanikk og materialer. Likevel må gaffeltrucken fungere feilfritt hver dag hele uken. Pålitelig, produktiv, sikker. En stortruck er en viktig del av både logistikken og produksjon. Stortrucken må, i sømløst samarbeid med en dyktig fører, oppfylle deres – og kundenes – krav til produktkvalitet og leveringspresisjon i terminalen, fabrikken eller ved samlebåndet.
En stortruck laget for maksimal produktivitet
Den nye stortrucken Kalmar DCG180-330 vil alltid levere det driften deres krever. Med prestasjonsmodus aktivert vil førerne alltid ha kraft nok til full innsats hele tiden og til å utføre jobben med maksimal produktivitet. Selv under stort press leverer stortrucken overlegen finmanøvrerbarhet.
Våre Cummins-motorer er kraftige men likevel drivstoffgjerrige. Motoralternativene for stortruck oppfyller utslippsstandardene Stage IV/Tier 4 Final.
De variable pumpene oppdager automatisk belastningen i hver operasjon og justerer oljeflyten deretter, og det gir opptil 40 % raskere løftesykluser samtidig med at det reduserer drivstofforbruket. Dette øker stortruckens produktivitet kraftig avhengig av antall løftesykluser.
Stortruck med redusere livstidskostnader
Innkjøpsprisen er bare en av mange faktorer som påvirker de totale livstidskostnadene. Faktisk er innkjøpsprisen bare en liten del av en stortrucks totale livstidskostnader.
Det som virkelig er viktig i del lange løp er driftseffektiviteten – og det slår direkte ut på bunnlinjen deres.
Sammenlignet med tidligere modeller bruker en DCG180-330 stortruck opptil 15 prosent mindre drivstoff i standardkonfigurasjon. Ved å bruke den valgfrie ECO-modusen kan dere spare ytterligere 15 prosent. Legger du til Kalmars velrenommerte produktkvalitet og pålitelighet, økt effektivitet og oppetid, så ser du den reelle verdien med en Kalmar stortruck.
Vårt mest produktive førermiljø noensinne
Våre ECO-førerhytter gir føreren av stortruck et fantastisk førermiljø, fullastet med funksjoner og egenskaper som fremmer produktivitet, effektivitet og sikkerhet. De buede front- og bakrutene gir utrolig god oversikt ved alle vinkler, spesielt diagonalt, og de profilerte stolpene eliminerer blindsoner. Hele interiører er laget med tanke på føreren. Nesten alt er justerbart for å passe til alle typer førere. Rattet kan for eksempel justeres og reguleres i alle tenkelige vinkler, til og med vippes sideveis. Førerne vil dessuten ha nytte av det fullt integrerte roterbare setet. Et beskyttende tak er også tilgjengelig for drift under varme forhold eller innendørs.
Kraft og presisjon for de tyngste løftene, DCF370-520 stortruck
Til vår kraftigste serie stortruck benytter vi den velprøvde Kalmar DCF370-520. Denne stortrucken er konstruert for å oppfylle krav til høy ytelse og pålitelighet ved håndtering av tunge løft. Denne allsidige stortrucken er det perfekte valget for bruk til lange skift, tunge løft og der hvor kraft og presisjon er viktige krav. Stålverk og travle havner er det naturlige miljøet for disse kraftige maskinene.
Å kjøre en kraftig stortruck som dette setter høye krav til sikkerhet og krever god oversikt i alle retninger. Vår velprøvde førerhytte Sprit Delta kan tilpasses med en rekke ekstrautstyr for å oppfylle deres spesifikke krav til sikkerhet.
Som stortruckens drivlinje kan dere velge mellom Volvo- og Cummins-motorer som begge oppfyller de nyeste utslippskravene. For kunder utenfor det utslippsregulerte området tilbyr vi også Stage 3A-motorer.
Den nyeste generasjonen motorer gir lave driftskostnader, og sammen med et valgfritt variabelt hydraulikksystem vil driftskostnadene kunne reduseres ytterligere. Samtidig er stortruck vedlikeholdet enkelt takket være service- og tilgangspunkter som er lett tilgjengelige fra bakkenivå.
RoRo-operasjoner, DCE280-330
Håndtering av lastenheter og containere ombord i fartøy stiller spesielle krav til maskinens allsidighet, manøvrerbarhet og løftekapasitet.
For denne typen operasjoner er Kalmars RoRo-gaffeltruck det naturlige valget. Med en høyde på under 3 meter kan Kalmars RoRo-gaffeltruck operere ombord i fartøy og andre steder med begrenset plass. Truckene har imponerende kapasitet sett i forhold til de beskjedne dimensjonene og den lille svingradiusen. Den korte akselavstanden gjør det enkelt å bruke den både i fartøy i og utenfor fartøy. Fåes i kapasiteter fra 28 til 33 tonn.