Kalmar lanserer en ny gaffeltruck DCG180-330

Kalmar, en del av Cargotec lanserer ny gaffeltruck, Kalmar DCG180-330, kapasitet 18-33 tonn. Kalmar har utformet denne trucken for å øke produktivitet og redusere driftskostnadene. Tilbakemeldinger fra kunder har vært en integrert del av utviklingsprosessen. Trucken er spesialdesignet for lasthåndtering innen tung industri samt for havner og terminaler.

Kalmar DCG180-330 inneholder en rekke funksjoner som setter en ny standard for ytelse og sikkerhet. EGO hytten gir føreren god utsikt i alle retninger, lavt støynivå og en uovertruffen ergonomi. Konsollen er operatørens forlengede arm som både er enkel å bruke og justere. Den gir maksimal fleksibilitet. Kontroller, brytere og indikatorer er alle plassert innen rekkevidde, noe som resulterer i et svært effektiv kjøremiljø.

Føreren kan velge mellom tre ulike innstillinger ved hjelp av kontrollpanelet. Hver modus er optimalisert for å møte virksomhetens behov. Føreren skifter helt enkelt mellom modusene for å tilpasse gaffeltrucken for de ulike typene program.

"Power" maksimerer effektiviteten per time. "Normal" innstilling balanserer kraft og økonomi for å optimalisere lønnsomheten. I tilfeller hvor det ikke er spesielt behov for ytelse kan man velge "Økonomi" modus for å redusere kostnadene til et minimum.

Sammenlignet med den forrige modellen, bruker den nye DCG180-330 ca 15% mindre drivstoff i standardkonfigurasjonen. I "Economy" -modus, er det ytterligere 15% drivstoffbesparelse. Løftehastigheten har øket takket være det variable hydraulikksystemet som registrerer belastningen på hvert moment, og justerer oljestrømmen etter dette. Løftsyklusene er opptil 40% raskere sammenlignet med den forrige modellen. Kalmar DCG180-330 er utstyrt med en Cummins eller Volvo-motor som gir optimal effekt, men samtidig bidrar den til en betydelig reduksjon i drivstofforbruket. De er også i samsvar med de nyeste EPA steg IV / EU Tier 4 utslippskrav.

Thomas Malmborg, "Vice President", gaffeltrucker, sier, "Kalmar fortsetter å sette en høy standard for gaffeltruck produktivitet, sikkerhet og lave eierkostnader. Kjøpesummen er bare en av mange faktorer som påvirker den totale eierkostnadene.
Faktisk kjøpesummen er en mindre kostnadsfaktor i levetiden for en gaffeltruck. Det som virkelig teller i det lange løp, er kostnadskontroll og effektiv drift, og dette kommer klart til syne på kundenes kundens bunnlinje. "