Home icon Kalmar Norway AS / Bærekraft / Miljø / Sirkularitet
Share: KALMAR.HE36.92

 

Vi ser mange muligheter for å bidra til en sirkulær økonomi samtidig som vi fanger lønnsom vekst gjennom nye forretningsmodeller og løsninger. Vårt hovedarbeid innen sirkularitet fokuserer på produktdesign og å forlenge levetiden til våre produkter.

Ettersom vår virksomhet er basert på produksjon av stort og tungt utstyr, er driften vår sterkt avhengig av begrensede ressurser, som stål. Derfor, ved å fremme sirkularitet, og for eksempel erstatte jomfruelig stål med resirkulert stål og alternative materialer, kan vi sikre at virksomheten vår forblir motstandsdyktig og konkurransedyktig. Ved å tilby mer service, inkludert livssyklusløsninger, kan vi også få utstyret til å operere lenger og mer effektivt, noe som betyr at færre jomfruelige ressurser er nødvendige og mindre avfall genereres gjennom verdikjeden vår.

For å fremme overgangen til en sirkulær økonomi, har Kalmar som mål å utvide sitt serviceutvalg fra tradisjonelt vedlikehold og salg av reservedeler til å tilby et bredere spekter av livssyklusløsninger og intelligente service tilbud. Noen eksempler på våre livssyklusløsninger inkluderer kort- og langtidsleie av utstyr, renoveringer og retrofit-løsninger, mens de intelligente service-tilbudene består blant annet av fjernvedlikehold, prediktivt vedlikehold og “Equipment as a Service”-forretningsløsninger. Å styrke det digitale tilbudet for proaktivt å møte kundens utfordringer anses som en stor mulighet. Tjenester og løsninger som forlenger livssyklusen til Kalmars produkter er en viktig del av selskapets forretningsmodell og strategi, samt Eco Portfolio. Tjenestevirksomheten gir også motstandskraft på grunn av den gjentakende naturen til bestillingene, og hjelper Kalmar med å holde seg nær og gi støtte til kundene sine gjennom hele utstyrets livssyklus, samtidig som den gir verdifulle bruksdata.