Patrick Brisbane, Australia

"Vi gikk i 12 måneder uten en eneste personskade som stjal tid blant våre 160 medarbeidere." Matt Hollamby, Brisbane manager, Terminals Division, Patrick
Patricks reise mot automatisering begynte midt på 90-tallet da ledelsesteamet stod overfor utfordringen med å forbedre sikkerheten og effektiviteten ved driften og samtidig demme opp for økende
kostnader. Patrick så på automatisering som en mulighet til å effektivisere driften og innføre prosesslinjekonsepter i terminalens godshåndtering.
Behovet for effektivisering ble ytterligere forsterket av at det dukket opp en tredje godshåndterer i tillegg til de allerede eksisterende to, Patrick og DP World, ved havnen i Brisbane. I driften ble det fokusert på å forbedre håndteringen
i påvente av økt konkurranse og tøffere driftsbetingelser.
Patrick besluttet å automatisere en eksisterende Kalmar straddle carrier, og det gjorde det mulig med en faset overgang fra manuelle til automatiserte prosesser.
Automatiseringsteknologien som benyttes i Kalmar AutoStrads er utviklet i tett samarbeid mellom Kalmar og Asciano.
Patricks terminal i Brisbane har nå 27 Kalmar AutoStrads og planlegger implementering av 44 AutoStrads samt sanntids automatiserte styringssystemer i sitt prosjekt med å fornye
Port Botany i Sydney innen begynnelsen av 2015.
Helautomatiserte straddle carriers kan kjøre hele dagen, hver dag og reduserer lønnskostnadene betydelig. I dag kreves det en krangjeng på bare fire personer for å betjene en skip-til-land-lossekran samt opplagsplassen og stableområdet.
Elimineringen av menneskelige feil er en av hovedfordelene med et automatisert system. Resultatet er en markert forbedring i sikkerhet på arbeidsplassen. Patricks AutoStrad-terminal har blitt en av de sikreste i verden etter introduksjonen av Kalmar AutoStrad-systemet.