Home icon Kalmar Norway AS / Maskiner / Terminaltraktor / Kalmar Heavy Terminaltraktor TR618i, TRL618i og TT618i.
Share: KALMAR.HE32.47

Kalmar Heavy Terminaltraktor TR618i, TRL618i og TT618i.

Kalmar har gjort sine i-modell terminaltraktorer enda bedre med forbedringer i levetidsvarighet og operatørkomfort. Resultatet er pålitelighet og utmerket ytelse når du flytter tunge laster under enhver type forhold.

Kalmar TT618i (4x2) og TR618i (4x4) håndterer semitrailere og terminaltilhengere for containere og rulltrailere med gåsehalser. For mega- og jumbotrailere har lavchassis TRL618i (4x4) blitt spesifikt designet for å håndtere mega- og jumbotrailere.

Vårt utvalg av tunge terminaltraktorer kan brukes til RoRo-håndtering, containerhåndtering under tøffe vinterforhold, containertrailertog (MTS), generell godshåndtering med gåsehals og rulltrailer, og industriell håndtering med spesialtilhengere.

Teknisk informasjon

Teknisk informasjon Kalmar Heavy Terminal Tractor TT618i/TR618i/TRL618i
Motor
Cummins QSB6.7 (Stage 3A)
Utveksling
Dana RTE14822
Power (kw–rpm)
194 kW@2200 rpm
Torque (Nm–rpm)
987 Nm@1500 rpm
Front axle
Sisu SSDP12S
Rear axle
Sisu SRDP30S

Designet for økt ytelse.

Kalmar 618i-traktorer har mange innovasjoner basert på omfattende studier utført i samarbeid med førere og spesialister innen ergonomi. Forbedringene består av bedre overblikk og ytelse, enklere vedlikehold og større førerkomfort.

For roll-on/roll-off-håndtering (RoRo), har alle store Kalmar 618i-traktorer stor trekkraft for å lett komme opp bratte ramper og utføre krappe svinger på glatte flater, og de kan enkelt tilpasses håndtering av forskjellige typer gods i havner og terminaler.

Kalmars terminaltraktorer er fortsatt den eneste traktoren på markedet med avansert CAN-Bus-system som integrerer alle funksjonene i ett system og viser aller drifts- og serviceopplysninger i ett display.

 

En innovativ arbeidshest.

Bedre overblikk

  • Større frontrute, samt færre og smalere vindusstolper
  • Mindre refleks som følge av buet design på front- og hjørneruter
  • Stort takvindu fåes som ekstrautstyr
  • Asymmetrisk setteplassering for bedre sikt gjennom sidevinduene

 

Enklere service

  • Hengslet serviceluke foran og hengslet dashbord for problemfri servicetilgang
  • Lettavtakelig frontpanel gir rask, enkel adgang til førerhyttens friskluftfilter, elektriske koblinger, varmeapparat og klimaanlegg
  • Sikringer og diagnosekontakter sentralt på sidedashbordet
  • Bedre beskyttede elektriske kontakter og kabelskjerming for færre brudd og avbrudd
  • Kvalitetsmaterialer for lav komponentslitasje

 

Forbedret arbeidskomfort

  • Innovativt svingbart sete og endringer i førerhytten gir godt med armslag for føreren
  • Automatisk klimaanlegg som ekstrautstyr
  • Avansert vindus- og interiørdesign reduserer reflekser og støy i førerhytten
  • Automatisk girsystem og liten svingradius sørger for enkel betjening på trange områder
  • Strømlinjeformet dashbord med de mest brukte bryterne i midten

 

Opptil 90% mindre CO2-utslipp med HVO100-drivstoff.

Kalmars Stage 3, 4 & 5 reachstackers, gaffeltrucker, terminaltraktorer og tomcontainer trucker utstyrt med Volvo eller Cummins-motorer er nå sertifisert for bruk av HVO100. Hvis du eier en sertifisert maskin, trenger du bare å diskutere med ditt lokale Kalmar-brukerstøtte om utstyret ditt trenger en mindre oppgradering eller om det er klart til å begynne å bruke HVO med engang.

Det er raskt og enkelt å bli utstyrt, og vil begynne å kutte CO2-utslippene dine med opptil 90% så snart du begynner å bruke HVO100-drivstoff.

For å finne ut mer om HVO100 klikk her.

Ofte stilte spørsmål

Hva er forskjellig med de tre forskjellige modellene av Heavy terminaltraktorerne?

Vi har tre modeller tilgjengelig. Det er Kalmars 2-hjulsdrift terminaltraktor for RoRo-håndtering og to forskjellige 4-hjulsdriftmodeller for å gjøre flytting av tunge laster raskere og tryggere. Dette gjør dem ideelle for RoRo, havn eller terminaler og industrielle applikasjoner.

Hva er løftekapasiteten til Kalmars tunge terminaltraktorer?

Det er tre forskjellige modeller av heavy terminaltraktorer tilgjengelig, hver med forskjellige løftekapasiteter. Våre TT618i og TRL618i har standard løftekapasiteter på 25 000 kg på femtehjulet, med doble løftesylindere som et valgfritt tillegg på begge maskinene, noe som øker løftekapasiteten til 32 000 kg. Vår TR618i tunge terminaltraktor kommer med en løftekapasitet på 32 000 kg som standard.

 

Hva er forskjellen mellom en RoRo og LoLo Terminaltraktor?

RoRo står for Roll on Roll Off og brukes til å betegne Terminaltraktorer som er designet for å arbeide på glatte overflater og må tilgang til eller levere laster via en rampe inn i ferger eller andre transportformer. LoLo-terminaltraktorer er designet for å kunne håndtere veldig tunge laster som ofte lastes på mega- eller jumbo-hengere.

Hva er forskjellen mellom Kalmar heavy og Eco heavy Terminaltraktorer?

Begge er tunge terminaltraktorer og begge tilbyr RoRo og LoLo-versjoner, forskjellen ligger i drivstoffeffektiviteten til de forskjellige seriene. Eco heavy Terminaltraktoren har en optimalisert drivlinjekombinasjon som bruker den nyeste teknologien, noe som gjør det mulig for den å bruke 30% mindre drivstoff og produsere 30% mindre karbonutslipp enn vår standardserie av heavy Terminaltraktorer.

 

Servicetilbud